בס"ד
תהליך זה מהווה צומת דרכים חשובה עבור החניך ועבור החונך. בתור מדריכה רוחנית הכשרתי רבים שרצו להיות מטפלים או פשוט רצו להתפתח רוחנית בתחומים שונים. חלקם מטפל בשיטות משלהם שפתחו במהלך הלימודים והסדנאות שלי. במאמר זה אתאר את היתרונות של החניכה הרוחנית, התנאים המקדימים וכן את השלבים השונים בהתפתחות הרוחנית מניסיוני האישי כמטפלת וכמדריך רוחני.
בתחילה ברצוני לציין שמסע הרוחני משול למציאת תיבת אוצר אבודה בים שבתהליך הרוחני התיבה נפתחת ונעשה שימוש באוצר הגנוז בתוכה.
האוצר – מסמל כמובן את הרוחניות באדם ובמטפל הקדום.
הים – סמל לדרך ולחסימה שהעלו מידעים רוחניים מעל תודעתו הבסיסית של האדם ליקום אחר.
תקופת ההמתנה – התקופה שהתיבה הייתה צפונה בים שקולה לתקופת המתנה שהנשמה הגבוהה ממתינה לעיתוי המתאים להתחבר חזרה.
מציאת התיבה- מציינת את החיבור האדם לתדר התודעה הגבוהה.
פתיחת התיבה - היא סימבול לפתיחת העין השלישית ושדרוגה ביכולת ההכלה של התופעות והתובנות שבאופן רגיל אדם לא יוכל להכילם. פתיחת התיבה משולה לחיבור האדם לכלי הריפוי,להגנות ולאנרגיה המדריכה אותו. הפתיחה חושפת את האדם בעתיד לכלי ריפוי אחרים שאותם ימצא שוב כאשר תודעתו תתרחב בהמשך דרכו.
תופעה החניכה הרוחנית שבה אנשים מגיעים ללמוד תקשור, ריפוי ורוחניות הולכת ומתרחבת ואף אפילו תופסת תאוצה לאחרונה. חקר תחילתה של התופעה יוביל אותנו לתקופות ולתרבויות עתיקות כגון המאיה, אטלנטיס ,מצרים העתיקה ואף בדת היהודית. תרבויות קדומות אלו ואף הדתות הקיימות כיום היהדות, נצרות והאיסלם נתנו לאדם לממש האני עצמי שלו. האמונה היוותה את הבסיס של כל הדתות והתרבויות והאדם היה מרושת ברשת של הגנות שמצד אחד הייתה האמונה שבו לכוח האלוקי ומצד שני קבוצת המרפאים שהיו חלק משלים באמונה של האדם אולם בצורה ארצית ומוחשית.
התפתחות הציביליזציה והחומרנות הפיזית הובילו להרחבת ההשכלה של האנושות על חשבון האמונה ובכך גרמה להתרחקות מהאמונה. האמונה והדת לא מילאו את חייו של האדם כבעבר ואילו המרפאים שעבדו בשם הדת הסתתרו וחלקם הגדול נעלמו. יחד עם המרפאים נעלמו הכלים, היכולות ושיטות הריפוי.
כלים אלו ושיטות הריפוי נעלמו אומנם מהתודעה האנושית אך הם לא נעלמו לחלוטין אלא עלו לתודעת העל לעולם הנשמות וחלקים קיימים התפזרו בדתות שונות. בשנים האחרונות חלה פריחה הדרגתית בדפוסי החשיבה המודעת ובגילוי כלים מרפאים: קריסטלים, הילינג, ריקי, ביואנרגיה, יוגה ועוד.
אנשים שהוגדרו כמורים רוחניים ומטפלים רוחניים החלו בחיפוש מענה לאינטואיציה ,לתחושות, לדפוסי החשיבה שהשתנו אצלם ולחוויות שחזרו על עצמן. החיפוש חיבר אותם לאנשי רוח ולעבודה עצמית מודעת. בעקבות הלמידה והעבודה העצמית המודעת החלו "אנשים אלו" לקבל תובנות ומסרים לתודעה. המסרים עובדו ועם הזמן תורגמו בקבוצות הלימוד שלהם כשיטות טיפוליות. בדרך ובאופן זה החלו אותם כלים ושיטות ריפוי לחזור ליקום ולמצוא את מקומם בחזרה .
התקופה הנוכחית מתאפיינת בצמיחה רוחנית שנוגעת בעולם כולו. הבסיס לאותם שיטות היא עבודה על הנשמה הגבוהה, בצורך לתקן את מה שקיים, לרפא ממחלות , שינוי דפוסי חשיבה והתנהגות וכל זאת מתוך אמונה ורצון להגיע לאיכות ודרך חיים טובה יותר.
בניסיון האישי שלי היה תהליך דומה למה שתיארתי. אומנם מרגע לידתי חלמתי חלומות שהתגשמו, קיבלתי תובנות והשתמשתי בהן לטובת האחר כולל ייעוצים. אך את הכלים והשיטות שבהם אני משתמשת היום קיבלתי כאשר נשמתי הייתה מוכנה לכך. מרגע שהבנתי שזה ייעודי בחיים השתמשתי בכלי לעזרה , הכוונה והוראת מטפלים ומתקשרים וריפוי.
אנשים שעברו תהליך הכשרה הרוחנית והפכו למרפאים רוחניים ולמתקשרים תיארו את התופעות והשלבים בתחילת דרכם. התהליך הראשוני מתבטא בחשיפת האדם למידעים ולאנרגיות הריפוי. תהליך החשיפה הינו מדורג ובא לידי ביטוי בכמה אופנים שיצוינו להלן:
בתהליך הלמידה הרוחנית האדם מתחבר לאני הפנימי ולאני הגבוה שלו. הלמידה מרחיבה בהדרגה את התודעה והמודעות.הלמידה הרוחנית "המסע הרוחני" בא לספק צורך לסיפוק האני הפנימי ולהגעה להגשמת יעוד הנשמה שלהם.
הלמידה הרוחנית מתחילה לתפוס חלק גדול מחייהם. המודעות מתחילה להיות מוצפת במידעים/חוויות בחלימה או באינטואיציה חזקה . נבנה צינור של אור המחבר את הנשמה הפיזית לנשמה הגבוהה שלהם. חיבור זה מקנה להם גשר לאינפורמציה רוחנית שתתבטא בעתיד בכלים טיפוליים, מידעים אוניברסאליים ויכולת תקשור.
התקדמותם של אותם אנשים למעמד של מטפל רוחני/מתקשר מאפשר לחלקם להיות מורה דרך למרפאים/מתקשרים העתידיים. מרפאים שעברו את המסע הרוחני בעבר משמשים כיום כמורים רוחניים לאנשים שנמצאים בתחילת דרכם. מטרתם הייתה ליצור בסיס מלמד לאותם מרפאים עתידיים.
תיעול אנרגית הנשמה הפיזית שלהם לאנרגיה חדשה המאפשרת להם את הריפוי לאחרים.
הנשמה הפיזית של המטפל הרוחני חווה במהלך התהליך הרוחני חוויות שמשנות את האנרגיה הבסיסית של הנשמה. מאפשרת לנשמה הפיזית לתרגם את ההשתקפויות שבאות לו בחלימה ובמדיטציה לתובנות והרחבת התודעה. הרחבת התודעה של המטפל הרוחני מאפשרת לו לעלות לשלב חדש של עבודה עם תודעה גבוהה של עולם הנשמות. שלב המעבר הינו שלב שבו המטפל הרוחני מסוגל להכיל את משמעות הריפוי כחלק מחייו ועובר חניכה רוחנית. החניכה הרוחנית הינה הכשרה שבה לומד האדם לקבל את הריפוי לאחרים כדרך חיים וחיבור לתדר הריפוי שבעולם הנשמות.ריפוי משמע שינוי מצב התודעה של האחר.
חיבור לתודעה הגבוהה הנמצאת בעולם הנשמות שבה יש אוסף של מידעים מכל התרבויות ומכל הדתות. חיבור המטפל הרוחני לתודעה הגבוהה מתבטאת ביכולת הנשמה הפיזית שלו להתחבר לנשמה הגבוהה שלו,ובהכרות הנשמה הפיזית ישויות אור/מדריכים רוחניים. החיבור מאפשר לנשמה הפיזית של המטפל הרוחני קבלת מידעים וכלי ריפוי לאחרים.
החלום - בתחילת החלום דיברתי עם מישהו ואני חושבת שזה היה בעלי , ואמרתי לו שאני צריכה לעשות משהו. עמדתי במקום גבוה והתחלתי לעוף שבתחילת התעופה ובמהלכה שמעתי קול והקול אמר לי תעופי לאן שאת צריכה. עפתי והגעתי למקום שהיו בו המון אנשים. האנשים היו צפופים וליד כל קבוצה (כל קבוצה הייתה סמוכה לשנייה) עמד מנהיג רוחני. היו מנהיגים רוחניים מכל מיני תרבויות. חלק מהמנהיגים הרוחניים הכרתי כמו הדאלי למה וחלק לא. הקול שליווה אותי אמר לי קחי מכל אחד מה שאת צריכה. הרגשתי שאני עפה בניהם "אוספת" דברים רוחניים וממשיכה. באיזה שהוא שלב אמרתי לקול שסיימתי והוא אמר לי להמשיך לעוף לאן שאני צריכה. המשכתי לעוף למעלה ואז העירו אותי.
פירוש - החלום מראה שהחולמת נמצאת בשלב ההתפתחות הרוחניות שלה. הבעל יכול להתפרש לבעל נוכחי או מדריך רוחני. המסר בחלום הנו שהגיע הזמן להתמסר לייעוד שלה כמטפלת. המקום הגבוה שאליו החולמת הגיעה קיים בתדר שונה והתעופה בחלום מראה על היכולת שלה לנוע בין המימדים השונים. ישנם מספר רבדים בחלום והחולמת מצליחה לעלות לרבדים הגבוהים שבהם היא מתחברת לתמונות מתוך אותו יקום ולהדרכות שלה. ישנם מספר רבדים בחלום:
הרובד הראשוני הנו הרובד שבו אנו חווים מסרים/חוויות על חיינו העכשוויים.
הרובד השני הוא הרובד הגבוה - עולם הנשמות. ההתחברות לרובד הגבוה מתרחשת כאשר החולם בשינה עמוקה והנשמה הפיזית שלו משוחררת. כמו כן החולם נמצא בתהליך של התפתחות רוחנית והחוויות שהוא חווה הם למידה לנשמה הפיזית.
הקול שהחולמת שמעה - הנו קול הדרכה הגבוהה שמנחה אותה ואת הנשמה הפיזית שלה. בחלום ישנה חלוקה לקבוצות אנשים וכל קבוצה מנוהלת ע"י מדריך רוחני. הקבוצה בנויה ממכלול של נשמות המשתייכות ומחולקות להדרכה לפי קבוצות המסוגלות הנשמתית שלהן. בעולם הנשמות קיים אוסף ישויות אור מנחות וההשתייכות לקבוצה היא לפי התדר הנשמתי ולפי התכנים הנשמתיים שלהם ולא לפי התרבות שלהן. החוויה בחלום הייתה נעימה ומשרה ביטחון לחולמת מכיוון שההרגשה היא שהנשמה שייכת לקבוצת נשמות גבוהות ושיש הדרכה שמלווה את החולמת.
המסרים המתקבלים בחלום משתקפים בנשמה הפיזית. עם הזמן נוצר חיבור משמעותי בין הנשמה הפיזית לנשמה הגבוהה ולהדרכות שלה באמצעות איש קשר והמורה רוחני. המסרים בחלומות מובילים את הנשמה הפיזית למימוש יעודה כריפוי ותקשור. האדם ימשיך לקבל מסרים שיובילו אותו בהדרגה לתהליך הרוחני , לחיבורו למורו הרוחני,לחניכה הרוחנית ולעשייה הרוחנית.
החניכה הרוחנית מכשירה את האדם לייעודו שנקבע טרם לידתו לאלו שמיועדים להיות מרפאים רוחניים ומשמשים כלי שמרפא את תודעתו האנושית של האדם. ריפוי התודעה מתבטאת בשינוי דפוסי חשיבה והתנהגות גוף ונפש. חלק מהאנשים שעברו חניכה רוחנית התחילו את חניכתם בחלום כפי שתואר לעיל. לחלום חשיבות גדולה בחניכה הרוחנית מאחר שהחלום מהווה ערוץ שמקשר בין התודעה הפיזית לבין הנשמה הגבוהה שלו שנמצאת בעולם הנשמות. הנשמה הגבוהה שמכילה את כל המידעים וההתנסויות מגלגולים קודמים . חלק חשוב נוסף בהתפתחות הרוחנית היא השתקפות התובנות והעברתם מבסיס הנשמה הגבוהה לנשמה הפיזית של האדם שחי כיום. תובנות אלו עוזרות לאדם בהתפתחותו הרוחנית למטפל רוחני ומשתקפים בתודעה הפיזית בתמונות וצבעים. חניכה בחלום משמשת שלב מקדים שבו הנשמה מקבלת מסר לגבי תפקידה הרוחני והמרפא בעולמנו.
לסיכום חוויתם חלום עם חניכה רוחנית אולי זה הזמן לבדוק את הייעוד שלכם בעולם הרוחני
קבלת קהל
תל אביב - מרכז שרון ושפלה
גן יבנה - דרום ושפלה
באר שבע - דרום
דיגיטל פורס - בנייה וקידום אתרים פרסום בפייסבוק תנאי שימוש באתר