והדבר שלוקח הכי הרבה זמן כשכותבים מייל זה לא להקליד, זה הזמן שבו אנחנו יושבים וחושבים מה לכתוב…
אני רוצה לחסוך לך את כל ה"אמממ….." וה"אהההה…." שגונבים לך את הזמן היקר ואת כל ההתלבטויות של מה לכתוב ואיך לנסח.
כבר 9 שנים שאני הולך ומשפר את היכולת שלי ככותב מיילים ואני לא מדבר כאן על רשימות תפוצה, אלא על מיילים יומ-יומיים, כאלה שנועדו לדבר עם לקוחות, להשיג לקוחות חדשים או לסגור עסקאות.
במהלך השנים אספתי ובדקתי אלפי נוסחאות למיילים במטרה להגדיל את כמות התשובות והסגירות שלי.
אם בא לך לחסוך את כל הזמן והתתלבטויות ולהתחיל להתנהל באפקטיביות יש לי הצעה מאוד פשוטה: אני אתן לך את כל הניסיון שלי וכל המסקנות שלי.
אספתי לעצמי השבוע 27 תבניות מיילים ב-5 קטגוריות, שמבוססות כל אחת על המיילים הכי מוצלחים שלי או מיילים שגנבתי לאחרים (שנשלחו אליי או שראיתי אצל אחרים).
אספתי אותם בשביל שלא אצטרך להתחיל לחפש בארכיון של 9 שנים בכל פעם שאני מתלבט איך לנסח מייל, וחשבתי - היי למה שאני לא אחלוק את זה איתך?
27 תבניות אימייל שאפשר לקחת ולהעתיק אחד לאחד ולפעמים בתבנית של "השלם את החסר".
בשביל הנוחות חילקתי את התבניות ל-4 נושאים:
המיילים האלה שאני אחלוק איתך עזרו לי לקדם את עצמי בכל תחום שבו עסקתי החל מהימים שבהם היתה לי להקה, עבור בהצעת השירותים שלי כפרילאנסר, דרך סגירת עסקאות לחברות שהקמתי, ועד מיילים שעזרו לי להשיג שותפים עסקיים, שיתופי פעולה, לשמור על לקוחות יקרים, ואפילו לשפר את הפרודקטיביות שלי (ע"ע איך לזהות הצעות לא טובות ולסרב בנימוס).
בפשטות: הם יחסכו לך המון זמן בכתיבת מיילים חשובים. הם יגרמו לאנשים לענות יותר מהר ולעיתים יותר תכופות למיילים שלכם. הם יגרמו ללקוחות שלכם להיות שמחים יותר ויעזרו לכם להגדיל ולהרחיב את העסק ע"י סגירת עסקאות בקלות ובתדירות גבוהה יותר, וע"י פנייה יזומה ללקוחות פוטנציאליים, ספקים ושותפים ופוטנציאליים.
אם בא לך
וכמובן:
זה כנראה בשבילך.
הנה דוגמא למייל שקיבלתי לפני כמה ימים:
"שלום,
הייתי מעוניין להציע לך שיתוף פעולה. אני מייבא מוצר חדש לארץ והייתי שמח אם תוכל לשלוח פרטים לרשימה שלך. אני יודע שאתה עסוק מאוד אבל אני רק צריך ממך מייל אחד.
תודה מראש,
[צונזר]"
וואו, כמה טעויות במייל אחד כל-כך קצר... מה כל כך גרוע פה? אז ככה:
א. אל תקרא לי "שלום". אם מישהו לא יודע את השם שלי אני לא בטוח שאני רוצה לעשות לו טובה. וזה גם נראה כאילו המייל הזה נשלח להרבה אנשים והשולח מחכה לראות מה ייתפס ברשת... אני מעדיף מיילים אישיים.
ב. "אני, אני אני." - אם שמים לב לניסוח, הבחור הזה מדבר רק על עצמו. טעות קלאסית.
ד. בהמשך ישיר, הבחור כנראה לא מכיר את המשפט "מה ייצא לי מזה". שזה בדיוק המשפט שעולה לי (הנמען שקורא את המייל) בראש כשאני רואה את המייל הזה.
כמובן מעבר לטעויות הבסיסיות האלה יש כל-כך הרבה שאפשר לשפר כדי להגדיל את הצ'אנס שאענה למייל כזה, ואפילו שאסכים להצעה. זה בדיוק מה שאני רוצה ללמד אותך בצורה הכי טובה שאני מכיר: פשוט להראות לך מה אני עשיתי ואיך זה עבד בשבילי.
אם בא לך טוב כל זה, כל מה שאני מבקש זה לחיצה קטנה על הכפתור כאן למטה ואני אשלח לך את הכל בתוך שבוע (מינוס פלוס).
ההשקעה שלך היום היא בסה"כ 97 ש"ח שזה באמת כלום בשביל השווי שיש כאן.
מאה אחוז.