שתף קטע נבחר

התחרות מחריפה: yes מציעה מסלול עם רוב התכנים ב-199 שקל

לא צריך לבחור יותר: חברת yes השיקה היום חבילה הכוללת את רוב שירותי הטלוויזיה, בין היתר, VOD, ערוצי פרימיום וממיר HD ב-199 שקל. לקוחות קיימים יידרשו לבקש לעבור לחבילה החדשה אחרת ימשיכו לשלם סכום גבוה משמעותית. נקודת תורפה: תכני הספורט פרימיום יישארו בתשלום. מנכ"ל החברה: "המחיר מתאים לסביבה התחרותית שאנחנו נמצאים בה היום"

התחרות בין חברות הטלוויזיה על כיסו של הצרכן מחריפה עוד יותר. הפעם הבשורה מגיעה מכיוונה של חברת הטלוויזיה בלוויין yes, שהשיקה היום (ג') מסלול חדש ואטרקטיבי שיכלול את רוב שירותי החברה, כולל שירות VOD, חבילות וערוצי פרימיום, ממיר HD מקליט וספריות ילדים, במחיר אחיד לכל הלקוחות – חדשים וקיימים, שיעמוד על 199 שקל בחודש. שימו לב: עבור תכני הספורט פרימיום תצטרכו להוסיף בין 60-45 שקלים, כך שעבור חובבי הספורט מחיר החבילה יכול להגיע גם ל-259 שקלים בחודש. סרטים חדשים ותכני אירוטיקה יידרשו בתשלום נוסף גם כן.

 

הכל כולל הכל ב-199 שקלים (צילום: יחסי ציבור yes) (צילום: יחסי ציבור yes)
הכל כולל הכל ב-199 שקלים(צילום: יחסי ציבור yes)

במסלול החדש הנקרא yes Ultimate הושקעו לפחות 100 מיליון שקל. מהלך זה עומד במרכז התוכנית האסטרטגית של החברה לשנת 2018. 

 

בחברה מדגישים כי לקוח קיים של yes לא יצורף אוטומטית למסלול החדש, אלא יצטרך לבקש זאת משירות הלקוחות או להיכנס לאתר החברה כדי להירשם. המסלול יתקיים למשך 18 החודשים הקרובים לפחות.

 

לצד מסלול yes Ultimate, השיקה yes לפני כחודשיים את מסלול STINGTV, מסלול הטלוויזיה האינטרנטית שלה, בעלות נמוכה החל מ-29 שקל לחודש. למסלול זה ניתן להתחבר גם למשך יום אחד בלבד, ועלות חבילת הסדרות בו היא 1.30 שקלים ליום. למסלול זה יכול כל אחד להתחבר, גם אם הוא לא לקוח של yes, באמצעות אפליקציה שמתחברת לטלפון, מחשב, טלוויזיה חכמה ולסטרימר אנדרואיד.

 

מסלול נוסף שמוצע ללקוחות הוא מסלול yes Simple, בעלות של 149 שקל לחודש, שכולל את חבילת היסוד של yes בתוספת VOD. מדובר בחבילה בסיסית עם מיעוט יחסי של ערוצים. 

 

לא צריך לבחור מה לראות

עד כה חבילות הערוצים שהוצעו ללקוחות היו על פי בחירה ובתשלום, במסלול החדש ייפתחו חבילות הערוצים של yes לכולם. המצטרפים למסלול יהנו מחבילות וערוצי הפרימיום, ביניהם ילדים ולייפסטייל, ללא תשלום נוסף. זאת בניגוד למצב היום בו הלקוחות משלמים עבור כל חבילה עד כ-20 שקל.

 

המסלול החדש יכלול גם ממיר HD מקליט ללא תשלום נוסף ושירות VOD ללא עלות נוספת, לעומת המצב עד כה, בו על שירות ה-VOD נדרש הלקוח להוסיף 34.9 שקל לחודש. כמו כן ייפתחו כל ספריות הילדים ב-VOD ללא עלות נוספת, בעוד שעד כה חויב הלקוח ב-14.8 שקל על כל ספריית ילדים מבין שמונה הקיימות.

 

התקנה מיידית תעלה 99 שקל (צילום: יחסי ציבור yes) (צילום: יחסי ציבור yes)
התקנה מיידית תעלה 99 שקל(צילום: יחסי ציבור yes)
 

במסגרת yes Ultimate, יקבלו לקוחות קיימים ולקוחות חדשים מחיר זהה, בעוד שעד היום ניתנו, כמקובל בשוק התקשורת, מבצעי מכר מוזלים ללקוחות חדשים. בכך מסיימת yes את הנוהג בו לקוח חדש מקבל הצעה שונה מלקוח קיים. הצטרפות למסלול לא כרוכה בתשלום נוסף. מחיר החבילה מתוכנן למשך 18 החודשים הקרובים לפחות.

 

החברה מעריכה שמסלול yes Ultimate יביא לחיסכון של כ-60 שקל ללקוח, לאחר שעד כה עמדה עלות ההצעה הממוצעת על 260 שקל לחודש, תלוי במסלול הספציפי שרכש כל לקוח. החברה נערכת להתקנות רבות של שירות ה-VOD ותיגברה את מערך השירות שלה ביותר מ-100 נציגים. התקנה מיידית של ה-VOD תעלה ללקוח 99 שקל. 

 

"אנחנו חיים בשוק מאוד תחרותי, עם מתחרים חדשים-ותיקים וחדשים-חדשים, כמו סלקום, פרטנר ונטפליקס, שמגבירה את אחיזתה בארץ", אמר מנכ"ל חברת yes, רון אילון, "ואנחנו חיים בסביבה של שינויים גדולים בעולם הטלוויזיה הרב-ערוצית. אנחנו רואים שה-VOD הפך למוצר בסיסי בצריכת הטלוויזיה.

 

yes: אנחנו לא הכי זולים, אבל הכי טובים

אילון הציג אתמול את עיקרי אסטרטגיית החברה לשנת 2018. המהלך הראשון נעשה בתחום הסדרות. בין היתר, השקת ערוץ הסדרות yes Edge כבר ב-1 בינואר, עם תכנים בלעדיים, כולל סדרות רכש של Showtime, יוניברסל, BBC ו-FX, שמופיעים הן בערוץ הליניארי והן ב-VOD.

"אנחנו לא הכי זולים" (צילום: יח"צ yes) (צילום: יח
"אנחנו לא הכי זולים"(צילום: יח"צ yes)
 

 

בנוסף, ב-yes מתחייבים שב-2018 יועלו לשירות בערוצים וב-VOD סדרת רכש בינלאומית חדשה אחת לפחות מדי שבוע וארבעה סרטים חדשים בכל סוף שבוע, בנוסף ליותר מאלף הסרטים הקיימים בספריות הפתוחות בחינם בכל זמן נתון. לדברי אילון, כן מתחייבת yes להעלות ב-2018 הפקת מקור חדשה אחת לפחות בכל חודש.

 

שורת צעדים נוספת שמתכננת yes למשך 2018 היא בתחום שדרוג ממשק המשתמש וחוויית הצפייה של לקוחותיה. היא תעשה זאת למשל באמצעות שכלול נוסף של הממשק הקולי, בו החלה כבר לפני שלושה חודשים כשהשיקה את השלט הקולי עם החיפוש הקולי, באמצעותו אומר הלקוח את שם הסדרה ועל המסך מוצגים פרקים ממנה שכבר שודרו או מועד הפרקים שעוד ישודרו.

 

השכלול של הממשק הקולי יבוא לידי ביטוי בעוד כחצי שנה בהוספת Voice Command, באמצעותו יוכל הלקוח לפקוד על הטלוויזיה לעבור לערוץ בו הוא מבקש כעת לצפות או לעבור לתוכנית ספציפית בה הוא מעוניין לצפות. כמו כן, בממשק זה יוכל הלקוח להורות לטלוויזיה לבצע פקודות נוספות כמו להנמיך או להגביר את הווליום.

 

מנכ"ל yes, רון אילון (צילום: אביהו פשירא) (צילום: אביהו פשירא)
מנכ"ל yes, רון אילון(צילום: אביהו פשירא)

"לדברי אילון, "שפת המחיר השתנתה. ברור לנו שצריך לתת יותר תוכן וערך ואנחנו יודעים שלא נהיה הכי זולים בשוק עם ההצעה הזו ואולי הכי יקרים, אבל זה מהלך של תוספת ערך, תכנים וממשק משתמש. אנחנו מצפים שהמסלול הזה יהיה המסלול המרכזי ב-yes, שרוב הלקוחות יהיו בו".

 

אז איך תתחרו בסלקום TV ופרטנר מבחינת המחיר אם הוא עדיין יקר יחסית אליהם?

"אנחנו מספקים טלוויזיה שהיא לאין שיעור טובה יותר משל מתחרינו ואנשים מוכנים לשלם יותר עבור טלוויזיה טובה, שעולה כסף. איכות המוצר של yes עולה לאין ערוך על איכות המוצר של המתחרים ואנחנו רק מחזקים את זה. המחיר מתאים לסביבה התחרותית שאנחנו נמצאים בה היום, אבל המחיר לא יהיה הזול ביותר".

 

 

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
המקצוענים
מומלצים