תופעת ה"מתנות" נמשכת: כך גילה לקוח פרטנר שהוא משלם 140 שקל בחודש על מכשירים "חינם"

תופעת ה"מתנות" נמשכת: כך גילה לקוח פרטנר שהוא משלם 140 שקל בחודש על מכשירים "חינם"

לקוח פרטנר שבא לקנות אייפון ויצא עם 3 מוצרים ועוד קו ב"מתנה"

תהיו חברים, שתפו את הכתבה

הסיפור הבא קרה כבר לאלפי אנשים – ולמרבה הצער, כנראה ימשיך לקרות, כתוצאה מהעלמת עין והיעדר טיפול הולם מצד משרד התקשורת: לקוחות של חברות הסלולר מוצאים עצמם שוב ושוב מקבלים הבטחות למוצרים חינם, ומחויבים עליהם במאות ואלפי שקלים לאורך שנים.

כך קרה גם לס', שרק רצה לרכוש אייפון 7 בפרטנר, ומצא את עצמו יוצא מהסניף עם מקרן קול, נתב אינטרנט לאוטו ואוזניות בלוטות'.

הוא לא רק מצא את עצמו עם המון מוצרים שלא היה זקוק להם, אלא גם מצא את עצמו משלם עליהם – למרות שהובטח לו שלא יצטרך לשלם.

בנוסף, הובטח לו שלא יצטרך לשלם על מכשיר טלפון נוסף שרכש עבור בנו – והוא גילה שהוא כן משלם.

איך זה קרה?

למרות ששיטת המתנות בחברות הסלולר כבר נחשפה לא פעם, עדיין מצליחים נציגי שירות להפיל בפח לקוחות. הרעיון הוא שנציגי שירות מציעים ציוד כמו טאבלטים, רמקולים ואוזניות לכאורה ללא תשלום נוסף והלקוחות מגלים בדיעבד שהם כן מחויבים.

תהליך המכירה מתבצע בעל פה, והלקוח משוכנע על-ידי הנציג "לקבל" מוצרים במסגרת החבילה.

הלקוח החשדן שואל את הנציג שוב ושוב אם אכן מדובר בעסקה שכוללת את המוצרים ללא תשלום, ומקבל תשובה חיובית.

בשלב החתימה, הוא בטוח שהחוזה שהוא חותם עליו משקף את מה שנאמר בעל פה.

רוב הלקוחות לא קוראים את החוזה אלא פשוט חותמים עליו.

הם הולכים הביתה עם שלל המוצרים ומתחילים להשתמש בהם.

רק לאחר כמה שבועות מגיע החשבון הראשון. ואז הם מגלים שבעצם המוצרים – שהם מלכלתחילה לא הזדקקו להם – עולים להם הרבה כסף למשך שלוש שנים תמימות.

אגב, המוצרים הללו בחברות הסלולר הם גם יקרים יותר מאשר בחנויות אחרות, ובמיוחד אם קונים אותם במזומן ולא בעסקת תשלומים של 36 חודשים.

למעשה, נגד חברת פרטנר עצמה הוגשה לפני כשנה תביעה ייצוגית בגובה 30 מיליון שקל בדיוק בגלל מקרה דומה – והנה זה שוב קורה.

במקרה הזה, מדובר בלקוח פרטנר שפנה בדצמבר האחרון לסניף של פרטנר ברעננה. לדבריו, במהלך ההחתימה על העסקה שכנע אותו הנציג להוסיף אביזרים שלא התכוון לקנות, כאשר הוא מבטיח לו שבפועל לא ישלם עליהם, משום שהם כלולים בעסקה.

נושא התשלום הובהר שלוש פעמים, ולאחר מכן הגיע שלב החתימה.

הלקוח סמך על נציג המכירות וחתם על החוזה שהנציג מסר לו, מבלי לקרוא כל שורה ומבלי שהנציג הציג בפניו מסמך ובו עיקרי העסקה.
בנוסף, באותה עת רכש סמארטפון נוסף לבן שלו בן ה-10 והובטח לו שסמגרת "עסקה נהדרת" הוא לא יצטרך לשלם על הקו שלו.
כעבור חודש וחצי, קיבל במייל את החשבונית הראשונה, ובה מופיעים:

– תשלום על הקו הנוסף – 37 שקל לחודש.
– חיוב עבור האביזרים: אוזניות JAYBIRD X2, מקרן קול GRUNDIG GSB810 ונתב אינטרנט לאוטו Huawei CarFi למשך 36 חודשים. יחד עם הקו של הבן, הוא מצא את עצמו מחויב בכ-141 שקל נוספים בחודש – אשר לא סוכמו בעל פה והוכנסו להסכם הכתוב ללא ידיעתו.

הלקוח פנה במייל לחברת פרטנר בבקשה לבטל את העסקה – ולא נענה.

ליתר ביטחון, הוא השאיר את המוצרים סגורים, אך בחברה לא השיבו לו.

רק לאחר פנייתי לפרטנר, נבדק הדבר ואושר לו להחזיר את המוצרים.

תגובת פרטנר: "הלקוח זוכה באופן מלא על המכשירים שאריזתם לא נפתחה, זאת למרות שעברו יותר מ-14 יום ממועד הרכישה.

"על מנת לוודא שלקוחות פרטנר מקבלים לידיהם את כל הפרטים בכל רכישה, פיתחנו תהליך ייחודי בו הודעות SMS עם פירוט המוצרים והעלויות נשלחות אל הלקוח באופן אוטומטי, מיד עם השלמת העסקה".

דפנה הראל כפיר
דפנה הראל כפיר היא עיתונאית צרכנות ותיקה עם 25 שנות ניסיון בטלוויזיה, ברדיו, בעיתונות ובדיגיטל. בין היתר, ערכה את מדור הצרכנות בגלובס, הגישה פינות צרכנות בכאן 11, בקשת 12 וברשת, הגישה את התוכנית "צבע הכסף" בקול ישראל ועוד...
תגובות: 0

נגישות