הבשורה הצרכנית של בנק ירושלים: פטור גורף מעמלות עו"ש

יקים בשנים הקרובות עשרות סניפי וידיאו שיעניקו שירותים בנקאיים מלאים ■ המנכ"ל אורי פז: "אנחנו מסירים את המגבלות שמציעים הבנקים האחרים"

"למרות שהבנקים השונים מחלקים הטבות ללקוחותיהם, הציבור לא מרגיש שיש בכך בשורה אמיתית" - כך אמר היום (ב') מנכ"ל בנק ירושלים, אורי פז, שהכריז על מהלך של פטור גורף מ-21 עמלות שונות הקשורות לעו"ש לכל לקוחות הבנק.

"ההטבות שמציעים היום בנקים אחרים לגבי עמלות עו"ש הן מוגבלות. הן תלויות לרוב בגובה המשכורת, במספר פעולות מינימלי או מוגבלות בזמן, וכן ישנן עמלות שאינן כלולות בפטור כמו טיפול בצ'ק שחזר. אנחנו מסירים את כל המגבלות האלה", אמר פז.

בבנק ירושלים מציינים כי סך העמלות שמשלם כיום הציבור עבור ניהול העו"ש עומד על 2 מיליארד שקל.

בנוסף הודיע הבנק כי בכוונתו להתרחב משמעותית בשנים הקרובות גם בתחום הסניפים. מכיוון שלבנק משאבים מוגבלים בהקמת כמות גדולה של סניפים, ומכיוון שהוא חותך לעצמו חלק לא מבוטל מההכנסות באמצעות הפטור מעמלות, מצאו בבנק דרך שונה להתרחבות. הבנק יקים עשרות סניפים קטנטנים המכונים סניפי וידיאו זעירים.

גודל הסניף יהיה כ-25 מ"ר (לעומת 200-250 מ"ר בסניפי בנק רגילים), והוא יכלול שני חדרונים שבהם יוכל הלקוח לקבל שירותים באמצעות שיחת וידיאו. לצורך גיבוי, יהיה גם עובד בסניף שיסייע בחלק מהפעולות, במיוחד בכל הקשור לזיהוי הלקוח. הסניפונים הללו יהיו פתוחים כ-65 שעות בשבוע.

עלות הקמת הסניפון תעמוד על 300 אלף שקל, לעומת עד 2.5 מיליון שקל להקמת סניף רגיל, וגם ההוצאות השוטפות יהיה נמוכות בעשרות אחוזים.

לדברי פז, הסניפונים יעניקו שירותים בנקאיים מלאים לרבות שירותי קופה, ייעוץ השקעות וייעוץ משכנתאות.

עלות נמוכה ללקוח

בשלב הראשון מקים הבנק שני סניפונים בלבד: בירושלים ובסכנין. פז ציין כי בטווח הרחוק בכוונת הבנק לפתוח עשרות סניפונים, חלקם ברשתות מזון, וכי הוא מקווה כי צעד זה, בשילוב הפטור מעמלות עו"ש, יביא להצטרפותם של עשרות אלפי לקוחות חדשים.

להערכתו, הסניפונים יביאו לכך שעלות הממוצעת של הלקוח תהיה נמוכה ב-30-40%, ואת החיסכון הזה הוא מגלגל ללקוחות באמצעות הפטור מעמלות עו"ש.

פז, שנשאל מדוע לא להעביר את כל הפעילות אל האינטרנט ובכך לחסוך ללקוח הגעה לסניף, ענה כי "מחקרים שנעשו בעולם מראים כי רוב הציבור עדיין לא בשל לכך. כמו כן, יש מגבלות רגולטוריות, כגון זיהוי של הלקוח שמחייבות עבודה מול פקיד. יחד עם זאת, אני מאמין שבעתיד זה יהיה הכיוון שאליו נלך", הוסיף.

בנק ירושלים
 בנק ירושלים