צפו ברשימה: יוניליוור מייקרת מאות מוצרים

בין המוצרים: דגני בוקר תלמה וכריות, מרגרינה בלובנד, מחמאה ומזולה, אבקות מרק של קנור, מיונז תלמה, מרכך כביסה בדין, סבוני דאב - וזו רק ההתחלה ■ קמעונאי בכיר: "ראיתי את המחירון, ונהיה לי חושך בעיניים. הם הלכו רחוק מדי"

אחרי ההודעה הלקונית בדבר הכוונה העקרונית להעלות מחירים, חברת יוניליוור מבקשת לבצע עליית מחיר גורפת בכל קטגוריות מוצרי המזון והצריכה שהיא משווקת בשוק, בשיעור של 3%-15%. ‏

מהמחירון ששלחה היום (א') יוניליוור לרשתות השיווק עולה כי בדעת החברה להעלות את מחירו של דיאודורנט דאב בשיעור של 15%, וכי מרבית המוצרים מתייקרים בשיעור של 5%-6%. ‏

דגני הבוקר של יוניליוור המשווקים תחת המותגים תלמה, כריות, עוגי ועוד יעלו בשיעור של 3%-6%. בשיעור דומה יעלו גם מחירי המרגרינה בלובנד, מחמאה והמזולה. המרקים ואבקות המרק המשווקים תחת המותג קנור יעלו ב-5%, וכך גם הרטבים. מיונז תלמה ומיוקל, והקונפיטורות יעלו בשיעור של 5%. חמאת בוטנים סקיפי תתייקר ב-6%.

פרט לכך מעלה החברה גם את מרככי הכביסה בדין וסבוני דאב בשיעור של 5%-6%. מוצרי הניקיון סיף ואקונומיקה יעלו ב-6%. תה ליפטון ותה ארל גריי ב-5%. מחיר החטיפים המלוחים, עזרי אפייה, קצפת צמחית, פתית ופריכיות יעלו בשיעור של 5%. ‏

בחלק מרשתות השיווק הופתעו מהמחירון החדש, לאור העובדה שמדובר כמעט בכל המוצרים שהחברה משווקת, ובשיעורי התייקרות גבוהים. ‏

"חושך בעיניים"

‏"ראיתי את המחירון, ונהיה לי חושך בעיניים. הם הלכו רחוק מדי", אומר היום ל"גלובס" בכיר באחת מרשתות השיווק. ‏

חשוב לציין כי בחודש יולי האחרון בחן משרד החקלאות את השפעת העלייה בתשומות על מחירי מוצרי החלב שבפיקוח, ובכלל זה על מחיר החמאה, והגיע למסקנה כי אין צורך לעדכן את המחיר. למרות זאת, ביוניליוור בוחרים להעלות את מחירי המרגרינה, מוצר דומה, בשיעור של 6%. ‏

‏נזכיר כי בעקבות חרם הקוטג' ולחץ מתמשך על החברה, הוזילה יוניליוור מספר מוצרים בשיעור חד-ספרתי. יוניליוור בחרה בשעתו להוזיל מוצרים דלי-מכר ונמנעה מהוזלה של מוצרים רבי-מכר כמו דגני הבוקר של החברה.

למרות זאת ולמרות שלאורך השנים עלו מחירי דגני הבוקר באופן קבוע, יוניליוור מעלה שוב את מחירם. יצוין כי יוניליוור שולטת בקטגוריית דגני הבוקר, ועל פניו נראה כי בשל כך החברה לא חוששת מפגיעה. ‏

עליית המחירים מתגלגלת כעת לפתחן של רשתות השיווק, שיש בכוחן למנוע לפחות חלק ממנה. ואולם, רשתות השיווק חוות תחרות ושחיקה ברווחים, ועליית מחירים עשויה לשרת גם אותן, כיוון שהרווח שלהן על המוצרים הוא אחוז מהמחיר, וככל המחיר עולה - הרווח גדל. ‏

יוניליוור
 יוניליוור

יוניליוור2
 יוניליוור2